God journalistikk kan også være god markedsføring

Det har vært en underliggende trend i mange år; markedsførere tar i bruk journalistiske metoder og journalister lar seg inspirere av markedsførere. Men nå ser tiden ut til å være inne for en fullstendig integrasjon.

 

last-ned1

Eller som vi sier her på kontoret: «All markedsføring er innhold – alt innhold er markedsføring.»

Ifølge prognoser, utarbeidet av Ûberflip.com vil virksomheter øke sin satsing på innholdmarkesføring i 2014 – ikke bare i kvantitet men også i kvalitet.

journalists-key-content-marketing-success-150x150Etterhvert som flere tar i bruk digitale enheter for å finne den informasjonen de ønsker, vil selskapene være nødt til produsere – ikke bare mer, men også bedre innhold.

Prognosene for innholdmarkedsføring i 2014 inkluderer høyere kvalitet på innhold, flerskjermsmarkedsføring, og større budsjetter, i henhold til  infografikken fra Uberflip. (Under).

“Brands will step up their game by integrating great journalism and storytelling into their strategies.” 

Selskapene vil også legge vekt på å levere innhold til alle skjermtyper. Bakgrunnen er beregninger som viser at innen 2017 87% av alle internet-tilkoblede enheter være smarttelefoner,  nettbrett, o.l.

Prognosene fra Ûberflip viser også 58% av B2B markedsførere (og 60% av B2C markedsførere) planlegger å øke sine budsjetter for innholdmarkedsføring i løpet av de neste 12 månedene.

 

 

content-marketing-in-2014-infographic

.

Vil du vite mer om innholdmarkedsføring så ikke nøl med å ta kontakt!

.

innholdspesialisten@frodehaukenes.no

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s