Annonser kan også være godt innhold

Her i huset prøver vi å gjøre markedsføring uten reklame. Vi tror det er fremtidens markedsføring. Men vi er ikke verre på det enn at vi gjerne innrømmer at enkelte annonser faktiske er underholdende, og godt innhold som vi gjerne deler. Sjekk dette!

epic-split

Innholdartist Jean Claude Van Damme gjør sin berømte spagat til ære for Volvo. Resultat er den mest sette bilreklamen på YouYube, noensinne. (Klikk for å se!)

Med sitt siste reklamefremstøt går/kjører Volvo nye veier og begynner å nærme seg konseptet som vi kaller innholdmarkedføring.  Og det funker! Siden videoen ble sluppet i november ifjor er den sett cirka 60 millioner ganger på YouTube.

Den har spredd seg som ild i tørr lyng i alle sosiale medier og er blitt et fenomen i seg selv.

Ifølge Volvo’s markedsavdeling er Jean Claude Van Damme’s “Epic Split” den mest sette bilreklamen, noensinne, med nesten 60 millioner visninger på YouTube.

van-damme-kicks-150x150

Klikk for flere luftige spark

Van Damme er kjent for sine luftige karatespark, men noe som dette har aldri vært gjort før.

Dette opptaket ble gjort på en lukket flyplass i Spania ved solnedgang, med hensikt å vise presisjon og stabilitet i Volvo’s styringssystemer.

Ansvarlig produsent er Andreas Nilsson. Mens musikken er det Enya som står for: “Only Time”.

Og her er resultatet i tall og fakta:

  • Delt over 6 millioner ganger i sosiale nettverk.
  • Over 10 millioner visninger på Google.com.
  • Fått omfattende mediedekning over hele verden med rundt 20 000 artikler i tradisjonelle nyhetsmedier, så langt…
  • Beregnet reklameverdi; cirka 70 millioner euro.

 

 ”The response is quite overwhelming. Sure, we were hoping for a success, but we didn’t expect it to be this big or come this fast. After all, ‘The Epic Split’ is a truck commercial,”

(Andreas Nilsson, PR-director, Volvo)

LES MER @ VOLVO TRUCKS GLOBAL

 En iPAD i foodprosessoren!?

Okay, ett eksempel til på reklame som faktisk er morsom og underholdende.

Jeg er ikke helt sikker på hva dette egentlig er tenkt å være reklame for, men foodprosessoren ser ut til å komme best ut av det…

LES MER @ Left Brain Marketing Blogg

Relaterte saker:

innholdspesialisten@frodehaukenes.no

Advertisements

2 tanker på “Annonser kan også være godt innhold

  1. Tilbaketråkk: Annonser kan også være godt innhold | INNHOLDSPESIALISTEN

  2. Tilbaketråkk: Sannheten om digital markedsføring | INNHOLDSPESIALISTEN

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s