Fremtidens markedsførere er rockestjerner

Etterhvert som forbrukerne I stadig store grad vender ryggen til tradisjonell reklame, vil markedsførere prøve å finne andre måter å fange publikums interesse på.  I øyeblikket pågår en intens jakt etter innholdartistene – fremtidens rockestjerner. modern-marketer Scripted og Newsmodo er bare et par eksempler på online tjenester som støvsuger de sosiale mediene på jakt etter innholdsartister, samtidig som de tilbyr lukrative syndikeringsavtaler for dem som er så heldige å få status som ”authority” eller ”influencer” i sine respektive sosiale medier. Så hva er det de nye markedsførerne er på jakt etter?

 

”Rock your content marketing by finding content artists who excel at collaboration, and never stop trying to make something different, something new and fresh, together.”

(Jennifer Mesenbrink – Senior Mgr Digital & Social Media Content, Motorola Solutions.)

Noe nytt, annerledes og friskt? Jaha? Hvor manga ganger kan vi finne opp hjulet? Neppe særlig mange ganger mer…. Men det er fremdeles mange måter å få det til å rulle på!

 

”Marketing is telling the world you’re a rock star. Content Marketing is showing the world that you are one.”

(Robert Rose, Chief Strategist, Content Marketing Institute.)

Jeg skrev tidligere denne uken om hvordan du kan skape overraskende innhold.

Innholdartist: Alice Cooper

Innholdartist: Alice Cooper

LES: Kunsten å skape overraskende innhold

Men du kan også sjokkere. Lady Gaga og Miles Cyrus er eksempler på artister som bevist bruker sjokk som metode i sin markedsføring. Rock n roll handler i stor grad om å sjokkere – eventuelt provosere.

Innholdartist: Miles Cyrus

Innholdartist: Miles Cyrus

Det begynte med Elvis sine vrikkende og sensurerte hoftebevegelser på 50-tallet. Beatles fulgte opp med lagt hår og ”I wanna hold your hand”. Så tok The Rolling Stones over med ”Let’s spend the night together” før Snoop Dogg endelig satte spikeren i den kisten med ”I wanna fuck you”….

 

”We approach content marketing as an opportunity to be disruptive and show our brand in a new way.”

(Paolo Mottola, Digital Engagement Program Manager, REI.)

Men som seriøs og profesjonell markedsfører bør man utvise en viss grad av forsiktighet, og særlig hvis man opererer I sosiale medier, der kan vinden plutselig begynne å blåsé andre veien.

Du kan – og bør – kunne fornærme hvem som helst. Men aldri – aldri – ditt publikum!

LER MER @ Rock n Roll Marketing Blogg

innholdspesialisten@frodehaukenes.no

Advertisements

4 tanker på “Fremtidens markedsførere er rockestjerner

  1. Tilbaketråkk: Fremtidens markedsførere er rockestjerner | INNHOLDSPESIALISTEN

  2. Tilbaketråkk: Annonser kan også være godt innhold | INNHOLDSPESIALISTEN

  3. Tilbaketråkk: Reklameopprøret er i gang! | INNHOLDSPESIALISTEN

  4. Tilbaketråkk: Sannheten om digital markedsføring | INNHOLDSPESIALISTEN

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s